COMPLAINT CELL

 COMPLAINT CELL

(i) A Complaint Cell is functioning in the office of the Principal Secretary / Commissioner of Commercial Taxes, Ezhilagam, Chepauk, Chennai – 600 005 with effect from 01.07.2021 to enable of Traders and General Public, to air their grievances and lodge complaints with respect to deficiencies noticed in delivery of services by the officials of Commercial Taxes Department. The complaints may be made over phone between 10.00 a.m. to 5.45 p.m., on all working days in Phone number 044-28514250.

Complaints may also be sent through e-mail to ctdpetition.ctd@tn.gov.in

(ii) வணிகவரித் துறையைச் சார்ந்த அலுவலர்களின் சேவை குறைபாடு தொடர்பாக பொது மக்கள் மற்றும் வணிகர்களிடமிருந்து பெறப்படும் புகார்களை பரிசீலனை செய்யும் பொருட்டு 01.07.2021 முதல் வணிகவரி ஆணையர் அலுவலகம், எழிலகம், சேப்பாக்கம், சென்னை - 600 005ல் புகார் பிரிவு செயல்படுகிறது. பொது மக்கள் மற்றும் வணிகர்கள் அரசு விடுமுறை நாட்கள் தவிர்த்து திங்கள் முதல் வெள்ளி வரை காலை 10 மணி முதல் மாலை 5.45 மணி வரை புகார்களை 044-28514250 என்ற தொலைபேசி எண்ணில் தெரிவிக்கலாம்.

மேலும், புகார்களை  ctdpetition.ctd@tn.gov.in என்ற பிரத்யேக மின்னஞ்சல் முகவரியிலும் தெரிவிக்கலாம்.

GRIEVANCE REDRESSAL WING

 

                                 A Grievance Redressal Wing as a part of Ease of Business Cell is functioning in the Office of the Additional Commissioner / Director, Commercial Taxes Staff Training Institute at 1st Floor, Integrated Building for Commercial Taxes and Registration Department, Government Farm Village, Nandanam, Chennai –35, with effect from 05.07.2023, to enable the tax payers to address the grievances relating to all system based issues arising out of functions of the department namely registration, refund etc.,  The grievances may be informed over phone between 10.00 a.m. to 5.45 p.m., on all working days to the  Phone numbers 9444099001, 9444099002.

 

Grievances  may also be sent through e-mail to dealergrievances.ctd@tn.gov.in

 

வரி செலுத்துவோருக்கான துறை சார்ந்த பதிவு செய்தல் மற்றும் திருப்புத்தொகை வழங்கல் போன்ற செயல்பாடுகள் குறித்த அனைத்து நடைமுறை  பிரச்சினைகளுக்கும் தீர்வு காணும் பொருட்டு, எளிய வணிகப் பிரிவின் கீழ் குறை தீர்க்கும் பிரிவு ஒன்று கூடுதல் ஆணையர்/இயக்குநர், வணிகவரிப் பணியாளர் பயிற்சி நிலையம், முதல் தளம், வணிகவரி மற்றும் பதிவுத் துறைக்கான ஒருங்கிணைந்த கட்டிடம், அரசு பண்ணை கிராமம், நந்தனம், சென்னை-600035 என்ற முகவரியில் 05.07.2023 முதல் செயல்பட்டு வருகிறது

அனைத்து வேலை நாட்களிலும் காலை 10.00 மணி முதல் மாலை 5.45 மணி வரை 9444099001. 9444099002 என்ற தொலைபேசி எண்களில் குறைகளை தெரிவிக்கலாம்.

மேலும், குறைகளை  dealergrievances.ctd@tn.gov.in என்ற பிரத்யேக மின்னஞ்சல் முகவரியிலும் தெரிவிக்கலாம்.